madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2013

Av madelene - 11 februari 2013 17:05

Sista pool dagen vi hade i thailand. jag ville bara bli brun efter dom senaste 5 dagaran av skitväder!


och så hade vi en hel del kul oxå :p


 

           

.

Av madelene - 11 februari 2013 13:04

Idag vaknade jag av att det luktade bullar i hela lägenheten :)

Fick desutom sova lite längre idag. Heidi brukar väcka mig vid 8-9 tiden. Men idag tog dinny ut henne så jag kunde sova vidare. Det behövde jag tror jag.


och så fick jag då kanelbullar till frukost :)  kan knappt bli bättre :P

Har sen varit ute på en lång runda med Heidi baidi. Hon är så söt, ni skulle bara se henne in action alltså :P så söt!

Just nu leker hon med sin boll. Hahah hon är så kul att kolla på :p


Det är dödligt kallt ute idag så tror inte jag ska ut så många fler gånger idag. Om det inte är för att gå ut med lill tjejen då.

Har lite planer som behövs ta itu med, så det är väl vad dagen erbjuder idag.

Hade velat gå och sola, men uuusch att ta sig dit i denna kylan :/ nope, det får bli en annan dag när jag känner med kylan lite och inte fasar den såhär :p



 

Av madelene - 10 februari 2013 12:34

För att ha handlat så mycket som jag har gjort den senaste månaden så är det sjukt ändå vilket shopping begär jag har!

Åh, hm.com i hate you, so even bigbok.se! ååh :(


Detta är verkligen en av mina värsta månader, och då är det ändå inte så illa. Det är bara det att jag VERKLIGEN inte kan shoppa denna månaden. alla snackade om att förra månaden var den fattigaste. Noo no, inte för mig -denna månaden är living hell.

låter som värsta tjejen här.

För jag har pengar,mat på bordet, godis på bordet,pengar till solning. ändå har jag mage att klaga ??

Kanske inte, men jag vill veerkligen handla. åh så fina kläder det finns ^^ ni skulle bara sett. jag har sett två par aaaasfeta skor, skitfina klänningar för helt löjligt pris! men jag kan inte,åh jag vill så mycket.

Det är i-landsproblem det,riktigt illa.


 


   

Av madelene - 9 februari 2013 16:13

I love... - I Love... Sweet Candy Treats Gift Box hos Mylovebasket

I loooove!

Luktar som riktigt socker sött sen ^^

99kr!


Av madelene - 9 februari 2013 13:28

Vaknade tidigt imorse, som vanligt nu sen jag kom hem.

Vaknade tillsammans med en super highpad hund. Hon hade tydligen vaknat på helt rätt sida :P Helt galen när hon märkte att jag vaknade. Så söt!

Gick upp och gjorde kaffe och sen ut med heidi baid. Verkligen energi till en hel hundgård :P

Men hon är så duktig, när man går lös med henne kommer hon direkt när man kallar på henne och sånt ^^

Så gick en lång runda och gick sen in och åt frukost.


haha jag har en grej med osten.

För det första så har jag inte alltid gillat ost, började äta det kanske när jag var 18 eller nåt, och jag gillar typ bara 2-3 sorter, ost på mackan måste verkligen vara en speciell!

Sedan jag börja äta ost så är där vissa krav på skivorna jag ska ha på min macka :P

Där får inte vara några kanter...


folk blir helt chockade och skrattar åt mig för dom inte förstår vad jag menar.

Men asså det finns kanter på en ost, som är "hårdare" än resten av skivan :P ost skivan måste alltså vara jämn, utan för mycket ost på vissa ställen, för då blir det kanter :P



   




haha lill tjejen har irriterande ögon, så hon har fått salva för att det ska bli bättre - som det redan har börjat bli :)

men hon ser så kul ut när hon precis har fått salvan. haha som en clown.

Så ger hon en sån blick så man typ  dör av skratt, sååå sööt!

       

Av madelene - 8 februari 2013 12:53

Det jag har svårast att vänja mig vid är vattnet här i sverige. Det är sjukt hur kallt vi kan få det :P

haha folk tycker säkert jag är konstig nu, håller fast vid onödiga grejer. But thats me :P

intressanta grejer för mig, inget bullshit -och handlar bara om mig och inne i mitt huvud :P


Iaf, jag vet ju att vi har världens renaste vatten -jag är inte dum :P

men det är sjukt hur skillnaden är. vi kan få det ISkallt, och sen kan vi få det skållhett på bara några sekunder.

i Thailand var allt vatten ljummet typ, och smuttsigt. Var bara på ett ett hotell som jag kände rent vatten,och ändå var det långt ifrån vårt vatten.


Det är sjukt att vi gör allt för att hålla världen ren,vi är nästan besatta ju.

När dom finaste platserna (enligt mig) är dom smuttsigaste. dom verkar inte alls försöka hålla det rent eller nåt. dom kastar vad som helst var som helst. Dom blåaste vatten dumpar dom soper, i dom exotiska stränder och djunglar dumpar dom soper.


Sen dubai, dom slösar vatten som om dom var dom enda i världen beroende av vatten. En öken som kyler ner dom största bygnaderna i världen med vatten som dom inte har..

och vi skänker pengar till länder som är behov av vatten..

Världen är sjuk, just saying...


mmm :P


Har duschat så många gånger sedan jag kom hem, såå underbart ^^


Blir en lugn helg tror jag. Jag känner mig fortfarande trött. nästa vecka har jag nog mer energi :)


 


Av madelene - 7 februari 2013 14:45

Då var man hemma från en månad i Thailand.

Massa nya upplevelser och nya lärdomar. Är lite besviken på min bränna. Sista veckan var det bara skitväder, och jag har varit såååå deprimerad. Men men, som sagt vi har upplevt massa grejer istället. Och resan har i stort sätt varit bra! :)

För länge med min familj kan vara lite sådär :P vi är för lika samtidigt som vi är så grymt olika. Och det har vi nog lärt oss för andra gången nu.


Har sovit sen jag kom hem typ. Har varit skitjobbigt att vänja sig vid svensk tid. plus jag sov så extremt dåligt den sista veckan i Thaiand.

Sovit typ 10 timmar varje natt nu, plus sovit en hel del på dagarna. Skit stkönt har det varit. Börjar bli människa igen.

Har även städat och tvättat och lite sådär sen jag kom hem, så även om det låter som jag BARA sovit så har jag faktiskt hunnit med annat oxå :P


Igår var vi med Heidi på djursjukhuset och hon fick sin ettårs spruta.

Skitdålig veterinär  var det. Han var helt nervös och blyg av sig. Sa ingenting direkt om man inte tvingade det ur honom.

Men allt var bra med henne, fick vi fram tillslut :) Jätteskönt.


Busade och lekte massor oxå inne i stan. Så det var en väääldigt trött lite vovve som kom hem sen.  Hon sov hela kvällen sen + hela natten.

Idag är hon piggare än någonsin :)


Det var så skönt att komma hem till Heidi. Hon blev så glad när jag kom innanför dörren. Hon kunde inte sluta slicka mig i ansiktet. Sen sov hon vid mig hela tiden när jag dog i soffan efter 15 timmars resande. Gullhund. love her sooo much ^^



ikväll ska blomman komma på besök, some biiig girl talk var det här ja :P Jättespännande :p haha längesen jag kände en sån känsla. Men eget skvaller är fan det roligaste som finns! Skvaller om andra är så oplitlikt, you never know liksom. Och jag VILL veta FORSURE! :P

Så eget skvaller som handlar om en själv är bra skvaller :)

Msigt ska det bli ^^


Imorgon blir det fest i Hbg ser det ut som.. Eller jag vet inte, mitt sug för fest är aldrig för stort alltså  :P

I dont get that. Låter säker jättetråkig, men asså jag festade nog för mycket när jag var yngre, så i dont get the fun nu längre.

Dricka och sådär, näe -not my thing. Det kan vara kul, men oooj så speciellt det måste var då :P

Typ efterfest på mitt bröllop ;P


Aja.

Skönt att vara hemma, även om det är för kallt för mig. jag gillar inte detta.Springa i bikini och tunna kläder passar mig mcket bättre.

Stränder och havet, sena varma nätter,maten  ja allt.




                                               







Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards