madelenee -I do it my way

Alla inlägg under juni 2011

Av madelene - 19 juni 2011 00:00

Jag avundas min älskling som kan sitta i timmar och bara rita.

Jag vill oxå vara grym -för visst är han grym :) Riktigt grym  

Inte rättvist av mig att bara visa upp FYRA stycken av alla han ritat, men det lär komma fler ^^



 


   


Av madelene - 18 juni 2011 23:21

Min pojkvän sitter och ritar en skitkul bild som ska föreställa Kissie, bloggerskan. som jag följer slvaiskt. Älskar att hata den bruden, sorligt men sant. Hon är skitunderhållande! just för hon inte vet sitt eget bästa   


Lägger upp den sen ;)

Hon älskar när man lägger tid på henne :)


drog senare in på paow och snodde en lista. För att fördriva tiden   

Nolifer, yes here iam!    But i like myself ^^   


MINA TRE FAVORITFÄRGER:
färg 1: rosa
färg 2: röd
färg 3: Grön

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Ja
Fått ditt hjärta krossat: Mja :/
Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja! Tänker helt annorlunda och börjar acceptera mig själv och andra tack vare denna människa.
Fått reda på att någon har pratat om dig: Ja, men låt dom. Dom känner inte mig,så vaddå ?
Kysst en kompis: Nej.

BLANDAT:
Vill du ändra ditt namn: Ville när jag var yngre, men nu gillar jag det :)
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Bjöd hem närmaste på hemma-gjord äppelpaj.
Vilken tid vaknade du idag: 12.00 tror jag...
Vad gjorde du igår runt midnatt: Kolla skräckfilm med baby
Någonting som du längtar till: Ett fast jobb och en resa
Senaste gången du träffade din pappa: 2 dagar sedan :)
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Min självkänsla och kommunen jag bor i.
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Vettifan, kanske.
Vad gör dig irriterad just nu: Stället jag bor på, tyvärr. vill inte bry mig
Långt eller kort: Beror på vad ?
Vad gillar du gällande dig själv: Att jag inte tar skit och att jag är omtänksam och förstående

DIN FÖRSTA:
Operation N I munnen, hade för många tänder tror jag.
Piercing: Öronen ? haft i navlen och läppen, nästan iaf :P
Tatuering: På skuldran, en liten en som jag gjorde när jag var 14. ung och skitdum!
Bästa vän: Sofie i lågstadiet, eller hennes kusin mattias när jag var 4 eller nåt.
Sport: Vet inte. har testat på allt! skitråkigt!
Husdjur: Katten skållan. Älskade honom
Vaccination du minns: dont know:S
Förälskelse: Johannes ^^
Alkohol du drack: Häxblandning tror jag. eller öl när jag var väldigt liten :P

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Ögon.
Kramar eller pussar: Båda samtidigt ^^
Kortare eller längre: Längre…
Romantisk eller spontan: Två flugor i en smäll måste det vara
Tatueringar eller piercingar: Tatueringar!!

Av madelene - 14 juni 2011 11:54

Det gör ont på ett läskigt sätt. Gör inte ont som vanlig mensvärk - det känns som någon jävel sitter i min kissiemus och DRAR i spiralen. Bara lägg av!

Intresse pilarna flödar ? Sorry...


Hade en bra helg, det är det jag vill säga :) Eller aa, den hade sina stunder :P

Det vart rätt mycket drama, slagge, hårda ord och skit. Jag själv var inblandad och det är sånt som ger mig ångest! Fast bara en liten stund sen släpper jag det och går vidare. Man är ju inte den som är trångsynt när det gäller såna saker. Tro det eller ej, men jag gillar inte att bråka. Det är bara det att när man väl bråkar med mig ja då jäävlar. jag har inga hämningar alls, kill you for fun!  



Men när inte dramat stod i fokus så hade vi väldigt roligt och trevligt :) 

Här är lite bilder från lördagen då lilla Lizette fylde 18 :)



 

            


Tagit bilderna från hennes syster...

Av madelene - 14 juni 2011 11:26

Åh! vill ha mina kläder från Hm Nuu! Även om jag kanske inte borde få hem skiten förrän jag städat i mitt sovrum där kläderna regerar den största delen av rummet. Det finns högar! Gardroben är smockfull och jag blir lite halv trött på min lägenhet som inte har större klädförvaring. Alla lägenheter borde ha walk in closet - det borde höra till lägenhet "lyxen". aja,jag kan ju sitta här och drömma om det.

Får leta upp en ny lägenhet istället. Vi fick en i Kristanstad förresten. Blev skitglad men kom tillbaka till verkligheten fort igen och insåg att vi inte har råd att betala 2 hyror i 3 månader :( Så det sket sig. Kommer växa fast i den här hålan  


Jag och baby kollade på en SKITBRA film häromdagen " i spit on your grave".

Haha så jävla bra. Jag och baby satt heeelt tysta,med stora ögon, hakan hängde vid knäna och vart heeelt inne i filmen. Så jävla bra var den.

I början är den bara sjuk, jävligt sjuk! Eller hela filmen är sjuk, men jag njöt och hånskrattade åt andra hälften av filmen. Älskar att se sånt, något jag själv lätt hade kunnat göra mot någon! Dont fuuuck with me!

Aa iaf, SE DEN! jäävligt äcklig skräckfilm! Den är inte skrämmande utan mer bara sjuk och jävligt jävligt nasty!


Idag borded jag städa, men vi får se hur det går. Jag är inte den som är den, jag är den andra :)


 

Av madelene - 9 juni 2011 14:21


  Jag och mina fina lillebror   



Sitter hemma hos mamma nu och ska snart iväg och jobba. Varit väldigt fram och tillbaka med det där, men tillslut så fick jag iaf 6 timmar idag och 8 timmar imorgon. Gött :)


Aa, har inget att skriva.

Laddar ner massa ny musik och massa nya filmer. Saknar den tiden då jag var den som hade allt det nya, typ först. Nu är jag typ sämst på det där och sist med allt :P


Nu måste jag dra :) 

Av madelene - 9 juni 2011 11:31

-hur bra jag är!


Det är så störigt, för jag är inte den som egentligen bryr mig om vad andra tycker om mig. Alla har fördomar, den som inte har det ljuger! Ingen är guds bästa barn. Alla dömer vi någon gång, på något sätt, vissa dömer hårdare än andra men dömandet kommer vi nog aldrig ifrån.

Men det är så tråkigt, för grejer som folk säger det stämmer ju verkligen inte.

Jag har ingen lust med att framstå som en dålig människa pga vad någon annan har hittat på eller förstorat upp! Det är inte jag, där är jag hård och där blir jag förbannad. Jag är jag och ingen annan! Det är viktigt för mig att man är sig själv och inte springer runt och leker.

Nu är ja uppmålad som en badgirl. Alla vet det, madde är bad. Stämningen kan bli stel när jag kliver in i ett rum, för folk kan int slappna av verkar det som. jag gör dom nervösa.

Men jag är verkligen inte bad.  Jag känner INGEN som är så godtrogen och ärlig som jag. jag känner ingen som kan få så mycket ångest över att någon annan gör bort sig. jag är så omtänksam så det är äckligt vissa gånger!

Jag är så snäll så jag blir dum, som en dum blondin fast i snällhet.

Jag känner iofs ingen heller som kan stå upp som jag gör! Och det är nog det som skrämmer folk, att jag hela tiden framstår som den starkaste - inte som bamse utan som Hulken!

Därför blir jag nog the bad one, för att jag inte backar när jag tycker något är fel. jag står upp även om alla andra går emot mig.


Det gör faktiskt ont att bli dömd sådär. Man blir utfryst fast man är en helt underbar person.

Jag vet att jag själv är dålig på att ge alla en chans, jag dömer gärna på första ögonblicket. Men det är nog för att jag hela tiden förväntas att ha det där hårda skalet som "tuffing" hela tiden, så skalet har liksom växt fast på mig helt omedvetet. Jag har en image som jag egentligen inte trivs med, en image som andra har målat upp till mig och som var lätt att leva efter när man var i tonåren nä man kanske inte riktigt hade hittat sig själv än och allt bara var omedvetet förvirrande.


Jag vet att jag inte borde byr mig om dom som inte tycker om mig eller accepterar mig för den jag - men det stör mig att dom har fel bild av mig och går och smittar ner andra med sina fördomar om mig.

jag är jättebra, verkligen. Inte bättre än någon annan, men bäst på mitt vis.

Jag är bra och tillsammans är vi bäst! Ensam är aldrig stark,faktiskt. Det är bara något man vill lura i alla mobbade barn   


    


Av madelene - 9 juni 2011 10:33

Tycker synd om alla studenter, fy vilket väder dom kommer få. Regn och 11 grader KALLT. Kommer ju ändå vara bästa dagen i deras liv - men solen gör allt mycket bättre,alltid.

Andra tider var det när jag tog studenten och värmen gjorde karatefyllan till..... odräglig, nästan olidlig. Spriten kokades inombords, man kände det i hela kroppen. ASKALAS! Yeeheaay :P

Hahah, önskar man kunde spola tillbaka tiden, lite då och då bara. Skoltiden var ju den absolut bästa tiden. Fyfan vad roligt man hade, typ alltid. Flummigt som fan. Jag hade dom bästa kompisarna! Vi hade så jävla roligt. Fyfan vad jag festade :P haha den kan man knappt tro när man träffar mig idag. Typ hel nykterist - Hajhaj :P


Önskar iaf alla studenter som jag känner en riiiiktig underbardag imorgon (eller när dom olika skolerna nu tar studenten)

Lev som det var er sista dag på jorden  - FÖÖÖÖÖÖR NI HAAAR TAGIIIT STUUUUUUDEEENTEN MOTHERFUCKERS!!!!



  
Jag och dåvarande bästa vännnen på baalen :)   


  

Me and my girl med rektorn ;)



  Hela klassen samlad på champange frukosten :)


  

Me and my crew. Ni gjorde skolan till den bästa! Fan vad kul vi hade! :D   



Av madelene - 5 juni 2011 22:02

Vilken härlig dag det har varit idag :) jag har dessutom haft en dag för mig själv då älsklingen har varit på sitt håll.

Har solat som fan och träffat lillebror och pratat igenom livet :) saknar honom så mycket. kommer ihåg när han flyttade till Jönköping för att plugga, för ca 2 år sedan nu. Det var så jobbigt, att min lillebror skulle flytta iväg så långt bort. Att jag inte skulle kunna träffa honom när jag ville.

Jag och min lillebror har alltid stått varandra väldigt nära, trots vissa despyter ;) :P haha oj såmånga gånger vi har håll på att döda varandra - men det var längesen nu :P

Aa iaf, så det är mysigt varje gång jag får ordentligt med tid med honom :)

Sitter nu med baby och kollar på filmen på 4:an.


Aa och angående det jag skrev igår, eller inatt. den känslan finns inte kvar idag :) Jag är rent utsagt lättade över att jag gick på min magkänsla igår, annars hade jag varit inlindad i en jobbig och falsk situvation.


Dock måste jag lära mig att tillåta mig själv att ha dålia tankar, dåliga ideer ibland. Alla har det, ingen är perfekt - bara unik ;)

Man får tänka tillbaka och komma ihåg lyckan, smärtan - men det får aldrig gå så långt så jag känner något som gör ont från förr. Jag har liksom kommit över det, trots att minnena och tankara kanske ibland dyker upp. Men dom kan inte röra mig längre. Jag vill inte bli påverkad längre.

Man får ha en dålig dag. Fast oftast är den där "dagen" bara några minuter, eller få timmar som värst, om man tänker efter.

Dåliga dagar finns för alla, det hade varit omöjlit att undvika dom.


jag missar filmen :/ fuuu




 

09 när "lille"bror tog studenten.

Liiite rundare i ansiktet vart jag oxå ^^

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards