madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Om folk bara visste...

Av madelene - 9 juni 2011 11:31

-hur bra jag är!


Det är så störigt, för jag är inte den som egentligen bryr mig om vad andra tycker om mig. Alla har fördomar, den som inte har det ljuger! Ingen är guds bästa barn. Alla dömer vi någon gång, på något sätt, vissa dömer hårdare än andra men dömandet kommer vi nog aldrig ifrån.

Men det är så tråkigt, för grejer som folk säger det stämmer ju verkligen inte.

Jag har ingen lust med att framstå som en dålig människa pga vad någon annan har hittat på eller förstorat upp! Det är inte jag, där är jag hård och där blir jag förbannad. Jag är jag och ingen annan! Det är viktigt för mig att man är sig själv och inte springer runt och leker.

Nu är ja uppmålad som en badgirl. Alla vet det, madde är bad. Stämningen kan bli stel när jag kliver in i ett rum, för folk kan int slappna av verkar det som. jag gör dom nervösa.

Men jag är verkligen inte bad.  Jag känner INGEN som är så godtrogen och ärlig som jag. jag känner ingen som kan få så mycket ångest över att någon annan gör bort sig. jag är så omtänksam så det är äckligt vissa gånger!

Jag är så snäll så jag blir dum, som en dum blondin fast i snällhet.

Jag känner iofs ingen heller som kan stå upp som jag gör! Och det är nog det som skrämmer folk, att jag hela tiden framstår som den starkaste - inte som bamse utan som Hulken!

Därför blir jag nog the bad one, för att jag inte backar när jag tycker något är fel. jag står upp även om alla andra går emot mig.


Det gör faktiskt ont att bli dömd sådär. Man blir utfryst fast man är en helt underbar person.

Jag vet att jag själv är dålig på att ge alla en chans, jag dömer gärna på första ögonblicket. Men det är nog för att jag hela tiden förväntas att ha det där hårda skalet som "tuffing" hela tiden, så skalet har liksom växt fast på mig helt omedvetet. Jag har en image som jag egentligen inte trivs med, en image som andra har målat upp till mig och som var lätt att leva efter när man var i tonåren nä man kanske inte riktigt hade hittat sig själv än och allt bara var omedvetet förvirrande.


Jag vet att jag inte borde byr mig om dom som inte tycker om mig eller accepterar mig för den jag - men det stör mig att dom har fel bild av mig och går och smittar ner andra med sina fördomar om mig.

jag är jättebra, verkligen. Inte bättre än någon annan, men bäst på mitt vis.

Jag är bra och tillsammans är vi bäst! Ensam är aldrig stark,faktiskt. Det är bara något man vill lura i alla mobbade barn   


    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards