madelenee -I do it my way

Alla inlägg under juli 2011

Av madelene - 18 juli 2011 13:18

Skulle ju hem till mamma imorse, men jag var för trött. Jag orkade inte.

Kommer ihåg att jag gick upp, gick runt sängen och la mig igen brevid baby som la armarna runt mig. Boom, jag sov igen. Så jävla skönt.

På kvällaran/nätterna tycker jag inte det är kul att sova. Tror jag är för uppstirrad, någon sorts adhd - fast utan H, ADD! Känner det i hela kroppen, men doktorn säger att jag är frisk.... Så attee, då är jag väl det.

Har iaf mycket svårt att sova på kvällarna, jag har svårt att komma ner i varv liksom.

Men när jag sen väl har somnat så kan jag sova hur mycket som helst, om inte ångesten plågar mig. Då kan jag inte sova alls...

Äsch,skitsamma. jag kom inte upp imorse iaf. Sov till 12 då pappa ringde och var jobbigt. Det är tydligen fel att sova så länge.... När det är något jag gjort i heeeeeela mitt liv, redan som bebis då jag och mamma kunde sova till 12-13 på dagarna. Så dont blame me, såhär funkar min kropp. och kan jag sova, ja då sover jag :)


Ska snart fixa mig och dra till jobbet. Känner inte alls för det då jag hellre hade velat sova :P Men men, det går över när jag väl kommer till jobbet :)

Internet shopping får alltså ske någon annan dag... Tråkigt. anledningen till att jag inte gör det här hemma är för att internet suger! Tar liksom extremt lång tid att ladda upp en sida. Aa, förutom blogg och fakebook (har jag skrivit detta tidigare?)

Äsch,skitsamma.


Drar nu.

     Klistermärke baby gjorde till mig :)

Av madelene - 18 juli 2011 01:05

1. Vem är du? Madelene

2. Attityd: bitchig kan man kanske tycka, men egentligen är jag väldigt snäll och trevlig, ärlig framför allt och kanske lite halv korkad.

3. Ålder: 24...

4. E-post: Madelenee87@hotmail.com . inget spammande väl ?

5. Hemsida: här då

6. Du kommer från: kan man fråga sig ibland, men härifrån, Bjäärnuuum.

7. Du bor: Bjäääärnum :(

8. Ekonomi: rörig

9. Civilstatus: sambo

10. Stjärntecken: oxe!

11. Mac eller PC? PC

12. 1024*768 eller 800*600? vaddå ?

13. Internet Explorer, Mozilla, Netscape eller annat? den där räven...firwork ? :S

14. Din bästa egenskap: stark i min egen åsikt (vilket även kan vara min värsta egenskap ibland)

15. Din sämsta egenskap: Lägger mig i saker jag irriterar mig på men som jag egentligen inte har med att göra (kän även vara bra, tex om jag ser någon bli rpnad :P)

16. Husdjur: Dinny hahah skoja baby :P

17. Familj: mamma,pappa, 2 underbara konstiga brödrar och en extra syrra från en annan random familj

18. Kroppsdel du har mest nytta av: händerna ? :S

19. Kroppsdel du tycker bäst om: ansiktet ?

20. Jag sover: oregelbundet. varirar med humöret

21. Djur jag är lik: hund, bulldog framför allt. schyst

22. Tror du på något? det guddomliga i alla människor och vill tro på mig själv

23. Frisyr: brunet med fet utväxt som är blond, halvlångt tråkigt. borde klippas och färgas.

24. Hårfärg: brun med olika nyanser

25. Ögonfärg: havsblåa

26. Längd: 157 jippy.

27. Vikt: 61-62 men hade varit skit nöjd med 56-57

28. Skostorlek:36-37

29. Gillar: det vanliga-nära och kära,ärliga lojala människor. annars skor,väskor,trosor,hårprodukter,internet.

30. Ogillar: dålig musik, förkylningar, när det blåser, människor som vägrar förstå.

31. Favoritmat: pommes,kött och bearnessås

32. Favoritglass: gillar inte glass sådär, meneeeh sandbith eller blåbärsglass

33. Favoritdessert: paj och vaniljsås

34. Favoritpizza: johannas mamma&pappas pizzor

35. Favoritdryck: cooola

36. Gillar du godis? sådär

37. Isåfall vilken sort? chocklad sockrade jordgubbar och såna där gamla sorter som fanns innan

38. Favoritdrink: dricker inte så mycket, så har inte utforskat området men piggelingrogg är alltid goot :)

39. Favoritfilm: vet inte. är inte så intresserad av sånt. men visst finns det feta filmer

40. Favoritdag: sakme shit different day

41. Favoritklädesplagg:mjukis is the shit

42. Favoritbok: pojken som kallades det

43. Musiksmak: mixed

44. Favoritdoft: nytvättade klädder,bäbisar och sommar

45. Favoritblomma: har ingen bestämd

46. Öl eller vin? vitt vin

47. Liknar du en kändis? Frida i tre kronor har jag hört

48. Senast köpta skiva: köper folk skivor ?

49. Senast film på bio: var riktigt längesedan. minns inte

50. Bästa låten i världen: går ju inte välja sådär

51. Senast lästa bok:mia törnbloms

52. Favoritförfattare: Vet inte. inte så insatt för att yttra mig


 

Av madelene - 17 juli 2011 23:09

Imorgon är det dax att jobba igen. Min helg är över och jag har mest sovit bort den faktiskt. Men jag behövde väl det då...

Imorgon tänkte jag gå upp i hysad tid för att dra hem till mamma och internet shoppa lite. Tänker nämligen på den där tröjan 24/7, jag MÅSTE alltså ha den! Skorna oxå kanske, förhoppningsvis har dom sjunkit mer i pris och kostar nu lika mycket som jag köpte mina andra feta sneakers för, 300kr! Min prisklass!

Aa, så det vill jag göra imorgon. + beställa en klädstång. Den jag fick av mamma var inte riktigt som jag tänkte mig. Kläderna kom från golvet, så där är jag nöjd, men klädstången tar för mycket plats.

Såg att en klädstång på ikea bara kostade 130 spänn. Så den ska jag fan ha!

Heeey, jag har jobbat. Får köpa va fan jag vill :D

Dock MÅSTE jag sprara lite denna månaden, såå atttee ;)


Aa, sen ska jag ladda ner lite musik och filmer hemma hos mammi oxå.

Sen ska jag dra och jobba hela kvällen. Samma på tisdag, har den tuffa veckan + helgen nu. Hejdå socialt liv. hahah nejdå, inte så illa :P


Intresse! waow.

Hörs kanske i något skitinlägg imorgon ^^

Peace!


 

Av madelene - 16 juli 2011 21:48

plusikassan.se


Klicka på bilden och bli medlem du oxå.

Jag har varit medlem på en sida ett tag,verkligenskitbra. Speciellt till ett shoppingfreak like me ;) Jag tjänar pengar på allt jag gör. Plus i kassan samarbetar med massa företag som gör att du får pengar tillbaka om du handlar eller blir medlem på deras sidor. Man får alltså tillbaka pengar när man handlar på internet. Skitbra!

Gå in och läs mer :)

Av madelene - 16 juli 2011 21:30

Det här är bara för mig själv, för att jag inte har någon annan att prata med....
Jag saknar Mr.P så otroligt mycket, eller jag saknar inte honom - den personen han är, för honom känner jag inte. Men jag saknar det vi hade, honom kunde jag alltid prata med. Det kändes så iaf, sen vet jag inte hur det egentligen var. Eller vet jag det bara det att det har hänt för mycket så jag har glömt det som var bra. Som jag gjorde med mitt X R, min första stora kärlek.
Jag har förträngt det mesta som är bra, jag har förträngt det mesta med personen. jag vet bara att personen var en viktig del i mitt liv under en lång period. En person som kände mig innan och utantill men tyckte om mig ändå. Tog mig för den jag var...
Jag saknar Mr.Ps stöd, att han alltid fanns där för mig. Att han var ärlig mot mig, hur hård sanningen än var. Han lyssnade på mig och jag lyssnade på honom. Det var ett speciellt band som man inte har med alla. Han var min trygghet. Älskade honom som jag aldrig älskat förr. men jag är rädd för att det är ren inbillning. Att han lurat mig, fast jag vet egetnligen! var det äkta.


Jag har mycket på hjärtat, och jag önskar mr.p hade lyssnat, gett mig råd och styrka. Han får mig att tänka till på ett sätt.


Min pojkvän, hade jag inte känt länge innan jag lät honom flytta in hos mig - Som en vän, jag räddade hans skin kan man säga. Utan mig hade han inte haft någonting.
Och jag hade känt honom kanske 3 månader innan jag lät honom flytta in.
Det var lite dåligt tajmat, då jag 2månader efter han flyttat in åkte till Thailand och skulle vara där i 1 månad. Det var mycket pengar som jag och min familj sparat ihop för denna resa. Det skulle liksom bli DEN resan, som vi alltid skulle minnas. Och visst minns vi alla den, men inte med så mycket glädje...Jag mår rirkigt dåligt för att jag sabbade den resan än idag, och ska jag vara ärlig så ångrar jag riktigt mycket att jag lät D flytta in hos mig, jag ångrar även imellan åt att jag gav honom en chans till. Eftersom han hade sabbat mitt liv fullständigt.


Under tiden jag var i Thailand, så lät jag D sköta mina räkningar och jag gav honom tillgång till mitt konto. Det skulle jag aldrig aldrig aldrig ha gjort!
Han sket i att betala mina räkningar, min hyra och handlade upp mina pengar på droger och annat skit.
Han förvandlade åter igen min lägenhet till ett kollektiv (jag hade precis tagit mig ifrån att bli utnyttjad på min lägenhet och fått iordning på allt igen efter jag själv sabbat nästan alltihop)
Folk kom och gick som dom ville, han tog upp dom värsta knarkarna i lägenheten, tog hit min värsta ovän som hade satt mig i skiten tidigare genom att ljuga till polisen att jag hade 2kg marijuana hemma. Lätt henne och hennes kompisar chilla här hos mig, ibland själva utan honom. Knullade en brud, inte bara en gång utan ett flertal gånger i MIN säng. Städade inte i lägengeten så den såg värre ut än någonsin (och min lägenhet har varit i ritkigt dåligt skick), folk spydde rakt ut efter att ha knarkat för mycket, folk snodde smink från mig. D rökte både gräs och cigg i sovrummet, som varit strängt förbjudet sen jag flyttade in! Han snackade skit om mig och låtsades vara kung, förnedrade mig inför folk jag inte känner. Förstörde en hel del av mina grejer och när jag kom hem hade han inte ens städat upp hälften av allt! Sängen var inte ens renbäddad och ändå hade han knullat en brud i den!
Allt var skitäckligt och jag fick städa upp det. Det tog mig en månad!
Det värsta av allt var att han ljög om allt oxå, han berättade inte sanningen utan den fick jag på omvägar.
Allt i detta kaoset han ställde till med så fick han mig att må dåligt i Thailand. Han fick mig att se dum ut och framstå som värsta knarkar horan och jag trodde jag hade förlorat honom ett tag och var seriöst ledsen för det efetrsom jag absolut inte kunde ana vad som hände där hemma.


Han ringde upp 11 000 på mitt abunomang, för att ringa till mig för det mesta men även för att utnyttja kortet själv och skriva till allt och alla han inte borde skriva till. bla ett X,hans första kärlek. Han skrev ett meddelande där han förklarade att han alltid kommer älska henne,oavsett vad. + han var på någon annan brud som han gått i samma klass med. Han sov och sånt hemma hos henne och försökte sig på även henne, vet fortfarande inte vad som hände där riktigt. Till mig sa han att han sovit hos en kill kompis oc hjälpt honom jobba i sin skejt affär.
+ skrivit till den där bruden han knullade i min säng, som hängde hemma hos mig 24/7 tydligen. Hon blev kär men han sa att han tyckte hon var underbar och att han hade skitkul med henne men att han inte var intresserad. MM,för han hade mig, hon var bara ett knull....


jag ångrar att jag gav honom en chans. Att jag inte satte något ultimatum. Eller det gjorde jag, men jag var inte hård om att dom skulle fullföljas. Jag tyckte för synd om honom.


Det gör jag än idag, tycker synd om honom.
Visst har han förändrats från den personen, men det är långt ifrån min standard. Han har inget jobb, och jag tror faktistk inte han hade pallat med ett jobb. Han vill bara flyta med helst, tjäna pengar på ingenting. Han är för omogen för att fatta att det inte funkar så, man måste alltid jobba hårt FÖRST för att SEN kunna sitta medans pengarna rullar in.
Jag tjänar ihop alla pengarna, jag kan aldrig göra något roligt pga att jag måste försörja oss båda. mina pengar som jag jobbar ihop, dom räcker gott och väl till mig- men inte till oss båda. Han kräver inte mycket, men ändå för mycket för att inte göra något.


ibland tänker jag, ska jag verkligen skita i en kille för att han inte har ett jobb. Han är faktiskt underbar på andra vis. alla har brister, men den här killen är nästintill perfekt. Han behöver mogna, han behöver ett jobb och ett ansvar. Men är det värt att stanna upp mitt liv för och vänta på att det ska inträffa?
Jag är redo för barn,familj,rutiner i vardagen, det vuxna livet. Han är inte där riktigt. Varför måste alltid jag vänta.
Man har alltid ett val, men mitt val kan såra någon så hårt så jag förstör hela personens liv. Samtidigt kan jag tänka, att det inte är mitt problem. jag har inte ansvar för någon anann människa, mer än mina framtida barn.Men jag är för snäll för att lämna. Jag vet att jag gör honom lycklig, men han har växt in i det. Vant sig och uppskattar inte det på det sättet jag önskar.
Jag hade gjort allt för människan som räddat mig som jag gjort med honom, gett honom en sån chans han egentligen inte förtjäna - jag hade gjort ALLT för personen.
men jag kan inte begära det av någon annan, samma som jag inte kan ha ansvar för någon annan människa.....


Jag vet vad jag borde göra, men jag kan inte. jag vet inte hur man gör, utan att krossa personen.
Jag hatar att såra människor, jag är inte den som sårar människor med vilje - jag är verkligen inte det. jag försöker aldrig någonsin krossa någon bara för att jag kan det.
Aah, jag vet inte......


Hoppas jag kan släppa detta nu, och att alla bitar faller på plats så småning om.
Jag tänker så ofta på det och bli så äcklad och så arg och så ledsen. DEt krossar min självkänsla - det där är sooo not me!


Av madelene - 16 juli 2011 19:25

 


 

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards