madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2010

Av madelene - 16 december 2010 17:00

  

Flyger högt men jag landar så dåligt
Däckar i glädje, svävar på moln
Har bestämt mig för gott, måste bort härifrån
För jag vaknar med ångest, vaknar med smärta
Blandade känslor, tyngd i mitt hjärta
Nått måste gått fel, fick spel
Ringde lite folk sa vi syns aldrig mer - varför då?! Varför sa jag det så?
Minnen kommer tillbaks men fragmenten är små
Jag känner mig blå, kryper ner under täcket
Fan vad jag snackade, fan vad jag läckte alla känslor jag gått och burit på
Har sagt vad jag tyckt, men det är fult ändå
För nu kommer det fram med en flaska i hand
Fucka upp, det är mitt andra namn


Hey, jag har fuckat upp igen, jag har ingen kontroll
Men hey, det är okej att spåra ur och rensa huvet på moln

  

Okej, det är alltid likadant, samma gamla visa när jag går ut
Försöker spela tuff, men är långt ifrån tålig
Skiter i vad, och jag skiter i krav
Nu är det du och jag, och du gör min dag

För ikväll är vi kungar som jag som Ison sa
Spelar ingen roll för jag är nice idag
Bara bondar med folk i min närhet, blicken är ärlig - jag bjuder på kärlek!
Från en till en, jag snubblar runt igen
Och jag struntar i allt, för det är en ny dag sen
Klockan är fem och jag vägrar gå hem nu, vet du vad? Låt oss fucka upp igen nu!


Borde veta bättre, borde lugna ner mig, borde ta en taxi hem
Borde dricka vatten, borde gå o lägga mig, men kanske inte riktigt än

 

Spårar ur så hela haket blir ett dårhus
Går lös på min twitter så någon blir bitter
Fuckar upp – det är så svårt att vara nykter


Hey, jag har fuckat upp igen, jag har ingen kontroll
Men hey, det är okej att spåra ur och rensa huvet på moln

Av madelene - 15 december 2010 01:41

should we go ho´
-mm


        

Av madelene - 15 december 2010 01:28


And I always find, yeah, I always find somethin' wrong
You been puttin' up wit' my shit just way too long
I'm so gifted at findin' what I don't like the most
So I think it's time for us to have a toast


Let's have a toast for the douchebags,
Let's have a toast for the assholes,
Let's have a toast for the scumbags,
Every one of them that I know
Let's have a toast to the jerkoffs
That'll never take work off
Baby, I got a plan
Run away fast as you can


She find pictures in my email
I sent this girl a picture of my, hey!
I don't know what it is with females
But I'm not too good with that, hey!
See, I could have me a good girl
And still be addicted to them hoodrats
And I just blame everything on you
At least you know that's what I'm good at


See, I always find
And I always find
Yeah, I always find somethin' wrong
You been puttin' up with my shit just way too long
I'm so gifted at findin' what I don't like the most
So I think it's time for us to have a toast


Let's have a toast for the douchebags,
Let's have a toast for the assholes,
Let's have a toast for the scumbags,
Every one of them that I know
Let's have a toast to the jerkoffs
That'll never take work off
Baby, I got a plan
Run away fast as you can  


R-r-ru-ru-ru-run away
Run away from me, baby
(Look at, look at, look at, look at you)
Run away from me, baby
(Look at you, look at you, look at you)
Run away
Run away from me, baby


(Pusha T)


24/7, 365, Jenny stays on my mind
I-I-I-I did it, all right, all right, I admit it
Now pick your best move, you could leave or live wit' it
Ichabod Crane with that Lamborghini top off
Split and go where? Back to wearin' knockoffs, huh?
Knock it off, Neiman's, shop it off
Let's talk over mai tais, waitress, top it off
(Inaudible) Wanna fly in your Freddy loafers
You can't blame 'em, they ain't never seen Versace sofas
Every bag, every blouse, every bracelet
Comes with a price tag, baby, face it
You should leave if you can't accept the basics
Plenty bitches in the baller-player's matrix
Invisibly set, the Rolex is faceless
I'm just young, rich, and tasteless
P!


(Kanye)


Oh
I haven't fucked in so long
You been puttin' up with my shit just way too long
I'm so gifted at findin' what I don't like the most
So I think it's time for us to have a toast
(Ladies and gentlemen! )
Yeah, I always find somethin' wrong
You been puttin' up with my shit just way too long
I'm so gifted at findin' what I don't like the most
So I think it's time for us to have a toast


Let's have a toast for the douchebags,
Let's have a toast for the assholes,
Let's have a toast for the scumbags,
Every one of them that I know
Let's have a toast to the jerkoffs
That'll never take work off
Baby, I got a plan
Run away fast as you can


Love you with every piece of my heart

Av madelene - 15 december 2010 00:36

Min högsta önskan är typ 50 tusen just nu. Vad glad jag hade blivit för det   

Då hade jag betalt av alla skulder jag har och sen hade jag skaffat mig en lägenhet någon annanstans i en stad. Hade liksom haft 3-4 månads hyror. Sen hade jag handlat lite nödvändigt skit också    perfekt!

Ett fast jobb hade varit guld värt.

Allt detta är mina drömmar just nu, det jag vill ha mest av allt. 50 tusen hade varit jättebra. Bara så, rätt in på kontot utan anstängning. Min energi räcker inte till att tänka på problem.


Med et jobb så hade jag kunnat spara ihop till en thailands resa, som jag känner stort behov av just nu! Det är typ allt jag vill, TJÄNA ihop till en resa.

Visst är det bra med mina timmar på mina två jobb, men det är endast sånt jag knappt överlever på. Mina krav på livet passar inte min plånbok - jag måste ha frihet. Jag har trott att pengar växt på träd    (önsketänkande)

 

              

 

Om någon dag får man iaf paus från denna tragiska håla. Vi ska nämligen till Tyskland på en weekend. Gå på julmarknad, bada i badland och ligga på hotell - inte tänka på ett dugg. Ska ta och sola min bleka kropp oxå, typ 3 gånger om dagen. Så jag är neger när jag kommer hem, eller flodd gris (??)    Äh :P


Smycken är något jag önskar mig i julklapp :)

Hittat skitsnygga på JFR.se


      

    

     




En annan sak är att jag nog har en av världens bästa pojvänner. medans jag har varit tjurig, gnällig och allmänt nere så har min älskling satt upp alla julsaker + strökit och satt upp gardineran. Gjort det riktigt julmysigt med ljus och grejer  Han är så fin :) 

2,5 vecka kvar till jul och jag har äntligen fått upp julgrejerna och fått in rätta julstämmningen.

Min pojkvän är uppvuxen med äkta grann i hemmet när det är jul. Så han ska ut och fixa en och sen lovat att underhålla den under tiden skiten är inne i vårt hem. Själv har jag klätt grannen EN gång under dom 5åren jag har bott i egen lägenhet, och då bestämde jag mig för att aldrig mer ens sätta upp en plast grann i mitt hem igen. Inte förräns jag får barn och jag MÅSTE göra det för deras skull,för deras barndom. Jävla skit är det! Barr överallt och sticksit och störigt och ivägen. men men, fixar pojkvännen allt det där så jag enbart behöver titta på den så kan jag väl ge med mig. Nemas problemas   


Sömnen är inte som den ska, men det har ju sina anledningar. Men allt löser sig, det säger Timbuktu   


Trevligt...

Av madelene - 9 december 2010 03:36

När jag inte hade något att skriva innan så gick jag alltid in på mina gammla bloggar för att antingen ta något därifrån och ändra lite på eller bara för att inspereras. nu går inte det, då jag valde att radera dom bloggarna. Gamla inlägg om massa skit och grejer, grejer jag inte vill tänka på eller ens ha på minnet, men som jag ändå kan sakna.

Ett steg till att sluta tänka på sånt där för gott måste ju vara att radera eller elda upp sin dagbok. Så efter någon veckas tänkande så raderade jag en viss trygghet, allt det gamla är min trygghet, eller var min trygghet. Nu har jag riktat in mig på annat att se som trygghet. Jag vill inte tänka eller vara som jag varit tidigare, jag vill utvecklas. Jag längtar enormt mycket efter att utvecklas som människa. Att jag fyller 24 om ca ett halvår stressar sönder mig. Jag är inte den jag vill vara, och jag är inte heller där jag vill vara. Jag står stilla, och har gjort länge. Jag vet ingenting. Självkänslan kanske får mig att bli så förvirrad ? Äsch jag vet inte. snurrigt det blev :P


Jag har hört att många går igenom sån här period. Det är som vilken period som helst. Fjortis, 40års krisen och klimakteriet.

Det är för mycket som händer och allt på en och samma gång, missar man något så kommer man långt långt bak oc hinner inte riktigt med. Eller har jag för höga krav på mig själv ?

Min pojkvän sa till mig att jag är en quiter. Jag tar inga chanser och påbörjar ingenting om jag inte vet hur det kommer sluta och är garaneterad det slutet eller målet jag har gjort. Jag måste vara helt säker på att det går som jag tänkt mig, annars rasar min värld ihop. Det är som min pojkvän säger, jag är livrädd för allt, hela livet. Kontroll behov som jag aldrig trott jag haft. Men kanske har jag inte märkt av det pga att jag alltid fått som jag velat, allting har alltid gått som jag velat (eller nästan iaf) Och har det inte det, så har jag vänt på klacken och gått därifrån, för jag kan inte hantera det om det inte blir på mitt sätt.

Det är sjukt. hur fan blir man av med det då ? Jag kan ju inte ens bestämma mig för att ändra på mig själv utan att få total panik och undra hur i h*lvete det ska gå till  ?Hur fan tar man kontrollen över sig själv, hur börjar man bry sig om saker man inte bryr sig om, fast man vill kanske lägga iaf lite enegri på? Skaffa barn kanske ? :P hahaha då hade folk i min omgivning, och inte minst min pojkvän dött! Det är liksom inte ens utsatt på kartan överhuvudtaget. Det lär dröja, jag måste bli ordentligt vuxen först, eller jag vill bli ordentligt vuxen först. Hade nog klarat en unge nu....(eller nej jag ångrar mig! Jag hade ju inte bara haft tanken på att kasta ut ungen genom fönstret - jag hade gjort det efter ett tag!)

 

Inlägg om ingenting, nice   

 

  



Av madelene - 9 december 2010 02:14

Madelene i all ära, utan och med smink, inne och ute.


 


  

Av madelene - 8 december 2010 12:30

Då börjar jag blogga igen då. Tror jag höll mig en månad denna gången.

Anledningen till att jag slutade blogga var för att jag kände att jag inte fick vara ifred, att jag hela tiden var tvungen att försvara vem jag är  

Folk glömde bort att gärningar betyder mer och är viktigare än ord. Jag kan tycka en sak men det betyder inte att min tanke ska bli handling, eller att MITT ord är överhuvudtaget rätt - men allt enligt mina vilkor i min blogg   


Så vad gör jag nu här då ? Har jag något kul att skriva överhuvudtaget. Svaret är nej     Men jag känner att jag behöver få skriva, när jag vill och om vad jag vill. Jag vill dessutom ha andras åsikter om saker och ting, jag behöver över det, andras tycke. Jag är för trångsynt.   

Det jag inte behöver är dömade eller fula pekpinnar. Alla har vi olika åsikt om alla möjliga saker, det förstår ni väl    Ibland undrar man och blir lite mörkrädd, haha.


Så förbered er på allt och inget. Jag är förvirrad och känslomässigt fuked up. Allt kan komma ifrån mig, så sluta inte förvånas och bli inte påverkad   


Det roliga med den här nya bloggen är ju alla smilies. Kommer missbruka dom litegrann känner jag, då jag inte tror på att folk förstår mig. Med en smile förstår alla   

Tidigare månad - Senare månad

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards