madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Tråkig Tisdag

Av madelene - 20 januari 2015 13:32

Hungrig som ett DJUR! Maten står i ugnen,så alldeles snart :)
Egen fångad lax sen i somras blir det, muuums! ^^


Det snöar i skånelandet, fast det lägger ju aldrig sig här. Lika blött och slaskigt ändå. Det har snöat hela dagen,men bara pyttelite ligger på marken. Jag vill ha lite snö nu, så man kan åka pulka och sådär.

Haidi hund älskar snö dessutom, så tråkigt att vara ute med henne nu när det bara är blött överallt. Inte alls lika populärt som snö, trots att man blir blöt av båda :P

Hoppas på att det ligger så man kan leka i snön imorgon! Fortsätter det såhär så :D

(väder flicka, pratar väder i alla VÄDER hah) :P


Har varit och beställt nya glasögon idag. Blev ett par pilot brillor. + dom fixade mina glasögon som jag har nu, så dom sitter där dom ska! Dom har åkt ner på mig som ett par läsglasögon -GUMMAN lilla ^^ :P


Ska lägga mig och kolla film efter middagen. Jag vaknade FEM imorse...!! Jag är ingen morgon människa, så det är verkligen KRYSS i taket!

Försöker vända mitt dygn rätt. Det har varit lite struligt ett tag nu. Men i två dagar nu så har jag lagt mig i tid och gått upp på morgonen, igår vaknade jag 7.00 :)

Det går på rätt håll. Och jag tar inte min medicin.......


Det märks att jag inte tar den, jag får verkligen kämpa för att hålla ut i vissa situationer. Jag får verkligen anstränga mig att få fram något positivt i minsta lilla.

Helt plötsligt kommer bara en ångestliknande känsla över mig som säger att jag borde gräva ner mig. Det är tung och obehaglig känsla att bli av med. Hatar det! dumma huvud.....

men jisses vad skön känsla att gå emot sitt eget huvud och inse man klarar av det. Att inte slå huvudet blodigt mot vägen varje gång, att inse man kan hålla normala tankar trots att hela kroppen skriker efter att vara destruktivt.


Burk colan uppdrucken och maten klar om någon minut, tipp topp! :D




diggar denna talande bilden..
World today

 

 
 
elin

elin

20 januari 2015 15:47

Jag har svårt för att äta fisk, men den man fiskat själv och tillagat själv är jättegod!! :)

http://nouw.com/elinlayla

madelene

23 januari 2015 09:38

Ja det är verkligen skillnad! :) min pappa fiskar lax hela sommaren så vi har hela året i frysen. Lyxigt ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards