madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Ha min hobby!

Av madelene - 1 juni 2014 00:50

Har varit i USA, the BIG thing.. Det var nice. Riktigt nice, lite upp och ner som allt annat i livet men i det stora hela väldigt kul och intressant.. jag lärde mig mycket om både det enda och det andra, framför allt mycket om mig själv. Vi,jag,min kusin och min farbror var där för att hälsa på släktingar som var prio ett liskom.. Det var en possitiv upplevelse! Sen upplevde vi mycket annat med, både med och utan släktingarna.



Medans jag var i usa kom jag fram till det här åter igen att jag borde börja skriva.. jag funderar till och med på att börja lära mig skriva korrekt för att sedan kunna skriva en bok.. Det hade varit jättekul och något verkligen INGEN hade trott om mig hahah :P


Det kliar i mina små shopping fingrar, och jag har verkligen inte råd att shoppa!

Det verkligen suger! Alla pengar går till mesta dels tråkiga saker...


Har fått ett nytt jobb nu i sommar..

sjukhuset var mycket bra, väldigt roligt och läroriigt.. Men jag är väldigt mycket med att "ta hand om"  och det hinner man liksom inte riktigt med på ett sjukhus - man hinner inte sitta ner för att bara lyssna på vad patienter tycker och tänker. För mig är det viktigt..

Sen blev allt väldigt fel också i med att jag var sjukskriven den mesta tiden av mitt vik.. Men förhoppningsvis kommer jag att ha timmar där då dom tycker om mig och trivs med mig :) Så det är ju skönt..


Det nya jobbet är tillbaka till ruta ett skulle man kunna säga -äldrevården.. Och jag ser verkligen fram emot det! :D

Nu har jag mer erfarenhet och vet vad jag kan säga till om och så.. nu är jag trygg i min roll i mitt arbete, jag vet om att jag är duktig! Så det går inte att köra över mig på samma sätt som första gången inom äldervården.

Sen kan jag köra över dom som varit på samma ställe i 30 år som gärna är dom som kör över folk. jag har garanterat mer kunskap och erfarenhet inom vården. Så mig kan man inte trampa på fötterna..


Jag ser fram emot att ta hand om dom gamla! Att ha den balansen mellan omvårdnad och social omvårdnad.. Det är liksom inte så vitigt att allt ser på exakta tiden huvudsaken är att brukarna har det bra under tiden. Nu menar jag inte man ska skita i tiderna, men vill inte asta upp klockan 7 så har jag tid att ta upp henne vid 10 också tex.. man kan liksom kompromissa mer och jag gillar det :)


Är tid för att gå sista rundan med favorit monstret, och sen soooova.

imorgon kommer min kärlek hem till mig med efter sin weekend i Amsterdam.. så fuuuskigt!


Hoppas jag ger mig tid till det här.. jag känner mig jätte avslappnad och trött i huvudet ^^


För bilder får man kolla min instagram sålänge :)

Tusen bilder! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards