madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Sponsrad video: Systembolaget- "avdramatisera", våren 2013

Av madelene - 29 april 2013 21:39


Dom här reklamerna tycker jag är så konstiga.

Dom har samlat massa tips till alla tonårsföräldrar också på systembolagets hemsida.


Att säga nej till sin tonåring ang alkohol kanske inte är så lätt, men där finns heller inte något rätt eller fel sätt.

Vissa bjuder sina ungar och dom lär sig faktiskt respekten med alkohol. jag lärde mig det från början iaf, jag ville inte bli full och göra bort mig -som antagligen många vuxna runt omkring mig gjorde eftersom jag inte tyckte det var roligt att dricka från början.

Jag tyckte det var roligt att smaka. Mina syskon är precis lika dana.


När jag var fjortis så fejkade jag ofta en fylla, just för att jag inte gillade sprit. Jag gillade inte tanken på att känna mig full -även om jag inte visste hur det skulle kännas.


Andra bjuder inte på alkohol och är jättestränga och får ungar som smygkrökar sönder sig själva. Ungars tänk "bäst att dricka så mycket som mörjligt nu när jag väl har chansen"


Så jag tror på att det är väldigt individuellt, och att man istället ska snacka med sina ungar. Ha öppen relation, för det tror jag är viktigast.

När jag blev full första gången när jag var 16 så vågade jag gå hem och lägga mig.

En som absolut inte får dricka för sina föräldrar och har stränga regler ang alkohol dom hamnar ofta på ställen dom inte borde. Just för dom inte vågar eller kan gå hem. och hela alkohol grejen blir en dålig grej.


Så att vara neutral till alkohol, eftersom den ändå är laglig menar jag. Man får förklara det där med alkohol, inte vara för hård eller för snäll.

Lära ungarna respekt, till ALLT!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards