madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

thats some fucked up shit

Av madelene - 25 april 2013 16:33

Allt jag borde göra är att höra av mig till facket. Jag har gjort det innan men inte kommit någonvart. Det var skitirriterande. kändes som om jag var fel, fast jag absolut aldrig var det.


Jag har jobbar sen 05 inom vården, jobbat nästan alla storhelger sedan dess,haft sommarjobb varje sommar + gått på schema,"olaliga" scheman. Typ ett A4 med massa tider på. inget avtal eller något. jag har bara varit tacksam och tagit emot.


Det funkar såhär inom vården, att ju mer man jobbar desto mer dagar får man till ett såkallat "konto" (las.dagar) -och när man kommit upp i ett par 100 dagar så blir kommunen skyldig att ge en anställning.

Dom dagarna är jag uppe i för längesedan. Jag har kämpat om att få rätt på det, men där är ingen som lyssnar på mig pga mitt lilla misstag 2009. jag blev dömd till döden då,och det verkar som om kommunen gett sig fan på att inte anställa mig sedan dess.


Det har varit massa problem runt mig. Jag har inte fått rätt behandling som en anställd ska ha, som tex avtal och sådär.

Man har hållt mig på som timvikarie, där jag rings in när jag behövs.


Ofta får jag tider inbokade i förväg så jag vet lite om hur jag jobbar..


jag önskar att facket kunde gå in och ordna upp allting, men facket i min kommun verkar stå på samma sida som arbetsgivarna och blundar för hur timvikarier behandlas.


Nu går en strejk igång inom vårdförbundet som bla betyder att dom inte får ringa in vikarier, och för att inte sitta i skiten så har jag fått anställning på 53%.

Skulle någon bli sjuk eller något så får jag rycka in. Eller i vilket fall som helst så måste dom sätta upp dagar eftersom dom skriver avtal med mig om 53% arbete.


Man duger jättebra när dom känner för det.

Jag hoppas verkligen på en anställning efter sommaren.

Då ska dom få se ;) Mina planer är awesome :D det är den fast anställningen som fattas..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards