madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

I'm back :P

Av madelene - 26 januari 2013 07:59

Nä,blogg.se funkar inte från mobilen. Jag har hållt på i evigheter att få igång det. Är det bra på ena hållet ska det självklart strula från andra...
Så iam back :)

mycket har hänt här under vår semester. Vi har haft det väldigt bra och fått uppleva mycket av mycket :)

Alla här nu lämnat oss och det är bara familjen kvar :)
mycket roligare och mysigare tycker jag :P
vi har en vecka kvar bara,varit här en hel månad nu snart.

jag älskar verkligen Thailand även om det har blivit mycket sämre sedan sist vi var här 2010,lr iofs vi är på andra sidan av Thailand sist,men jag tycker det blivit kallare. Minns inte att jag frös någon gång sist vi var här,nu fryser jag titt som tätt på kvällar och mornar.
Men jag kanske inte ska jämföra sådär eftersom vi är i en helt annan del av Thailand denna gången.Här är dom dock mycket otrevligare och lurar en som fan!
igår när vi skulle ta båten över till koh samet var det en fet kärring som försökte lura på oss biljetter för 6000 baht,allt såg ut som om det var där biljettkassan var.. Men gick man runt hörnan och hundra meter fram så sålde dom samma biljett för 50baht... det värsta var inte att dom försökte lura oss,för vi visste redan att biljetten bara skulle korta 50,nej det värsta var att dom blev sura och väldigt rasistiska bara för att vi visste bättre. Hon skrek och betedde sig som om hon var helt galen när hon insåg att vi hittat rätt biljettkassa.

Men oj vad dom måste lura folk där,folk som inte har en aning. Den båten vi åkte med var bara Thailändare på,så turister betalade antagligen tillslut priset dom begärde bara för att komma över.

inatt har det regnat och åskat, så det har blivit översvämning på gatorna här..regnar fortfarande men dom har lovat sol senare idag :)
ligger och kollar på Thai boxning i väntan på att solen ska komma tillbaka. Kanske ska ner och bada i dom höga vågorna om en stund,tråkigt att bara ligga inne. Och det är ju varmt ute trots regnet :)

Här kommer lite bilder från allt möjligt :)
hoppas alla har det bra trots kylan hemma i Sweeeden

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards