madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Perspective. You start looking at things differently, like everything's not so important. You don't take things so personally. Everyone changes

Av madelene - 29 december 2012 19:28

Kom precis hem från Blomman. Var ritkigt längesen vi träffades, men allt är alltid som vanligt när vi ses. Som om vi varit med varandra hela tiden,varje dag.

Lekte massor med mellemannen.


Annars har jag bara städat och tagit det lungt. Tvättade igår,helt sjukt mycket tvätt var det! Tvättade i 10 timmar!! Trots kilovis med smutts kläder så hade jag lätt klarat mig i 2-3 veckor till :P Förstår ni hur mycket kläder jag har?! Jag borde verkligen ta en rensning igen. Men det får nog bli efter thailand. Eller kanske jag gör det samtidigt som jag packar till Thailand, som är om en vecka! :D

Tider går så fort nu tycker jag. känns som jag ska hinna med massor innan jag åker.


Imorgon ska jag jobba, sen åker jag till Halland för att fira nyår. Sen när jag kommer hem igen är det bara dagar kvar tills vi åker. och då har jag en del att ta itu med..

Så skönt det ska bli när vi bara är där sen. Jag ska verkligen bara vara där och då.


inlägget under är inte helt sant, men mycket av det. jag pallar helt enkelt inte för det ger mig inget.

jag är trött på att vara den som tar upp personer men inte får någonting för det, som alltid kommer i andra hand,som alltid verkar vara problemet eller som har för mycket luft.

Jag har verkligen försökt att bara ta det för vad det var och vara trevlig, men när man hela tiden får förhoppningar om att man står varandra närmre än vad man egentligen gör så tröttnar jag.. Vad ska jag fortsätta ge av mig själv för ?

Nej allt har sin gräns. jag är den som väljer mina vänner- det tar för mycket av min energi att vara vän med alla och ha relationer som inte ger mig någonting. Sån är jag..

jag har försökt vara trevlig men uppfattas ändå som hård och bitchig. jag har ett leende på läpparna för jag mår bra av detta. Även om det svider och lär göra det ibland så är detta bäst för mig. Jag vill inte bara duga ibland..

jag förstår hur personen är och att den inte kan hjälpa att den behandlar folk såhär- för personen är det ingen big deal. Personen ser inte hur den själv uppfattas. och jag vill inte vara den som pekar finger längre.

jag har försökt länge nu att vara en vän-jag har funnits där men ändå bara fått tomma ord tillbaka. jag har insett att jag inte är lika viktig som förr, och att grejer har påverkat till att vi inte kommit närmare varandra igen. jag tar det, iam fine and i´m moving on :)



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards