madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Hating me wont make you pretty

Av madelene - 29 november 2012 01:04

Jag använder alltid serium olja i mitt hår-varje dag,flera gånger om dagen. Just för att mitt hår ser så jävla slitet ut alltid bara för att jag har vågit och självlevande hår. (mitt hår lever sitt eget liv,som en fucking häst-maaan)

När jag tar serum olja så för det första så luktar det riiiktigt gott och frächt, och sen för att det ska se lite mer vårdat ut.

Oljan tar bort en del av frissigheten och gör det mer glansigt och ger håret bättre fall, tycker jag-i mitt hår.


Har haft en som jag gillat jättemycket, lanzo eller nåt. Den funkar och är inte så dyr. luktar svingott oxå!

Men nu är jag ute efter marocansk olja istället. Den ska vara riktigt bra för håret och tydligen reparera håret så du själv ser skillnaden.

Jag måste testa på mitt hår. Den är dyr, men håller i evigheter och luktar oxå jättegott får jag för mig.



Hittade oljan lite billigare på en sida och ska nog klicka hem den,eftersom mitt hår verklien behöver det här för att kunna synas bland människor.

På sidan fanns även billiga parfymer och jag var sååå nära på att klicka hem även en parfym -därför jag inte genomfört köpet än.


Skönt det är när jag inser saker och avstår från grejer för att jag förstår bättre :D Det gör mig stolt :P
Var jätte nära på att köpa en parfym bara för att den var typ 300kr billigare, men kommer på mig själv vara dum i huvudet eftersom 1.jag har en parfym och 2. för att jag ska utomlands om 1 månad!

Alltså borde jag inte slösa pengar nu utan kan istället vänta och köpa den på flyget :)


jag skiftar mellan 2 ibland 3 olika. Dolce & gabbna och gucci och ibland lacoste. Jag gillar inte när man skiftar för mycket, så jag har den ena kanske ena året och den andra andra året. Variera sig lite fast man har "sin egna" doft. Lacoste var säkert 2 år sedan sist.


det är horor som byter parfym som troser :P haha.

Nej men seriöst, i frankrike där parfym kommer ifrån från början där var det viktigt att man bara använde en doft. man skulle inte blanda för då ansågs man inte som en fin dam. man hade en doft så mannen kunde känna igen sin kvinna eller nåt. hahah det sista hittade jag på :P Men jag vet att jag hört detta om att man inte ansågs vara fin om man blandade parfymer från dag till dag. Tror till och med det kunde bli väldiga gräl om just den saken.
 

För att komma tillbaka till håret, så måste jag säga oxå att torrshampo tjejer, är ett måste!

Man får inte tvätta håret för ofta och då är det perfekt med torr schampoo som gör att håret ser och känns frächt i 1-2 dagar till. Luktar riktigt gott oxå, asbra för mig som HATAR att tvätta håret. så jävla jobbigt!



      


bellbox.se

Billigt och bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards