madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

I wish, I wish, I wish, I wish, I wish, I wish a bitch wooould

Av madelene - 4 november 2012 22:24

jag är helt redo för fars-dag alltså haha. jag har trott det har varit dom två senaste söndagarna nu och varit nära på att överraska pappa bara sådär. inte för att det hade gjort något, överraskningar är ju alltid kul, inte bara på fars-dag ^^


Haft en skön helg med min lille bebis :) haha enda jag snackar om. så fjantigt. men ni ska bara veta såå duktig hon är! :D haha.

Har alltid velat ha hund, men mina föräldrar tillät aldrig det när jag bodde hemma. Mamma tycker det är dumt med djur :P "man fastnar och sen dör den" -bara mamma där :P haha.

jag hade en katt när jag var liten. Men mamma släppte ut den och lät inte den komma tillbaka igen..... det är min mamma det, skydda mig från sorg eller nåt. tror jag hade katten i 2 veckor eller nåt.

(låter hemskt, men det var inte det :P haha jag har skrattat åt det hela livet. det är min mamma i ett nätskal liksom)


Så jag har aldig vågat skaffa ett husdjur, det undermedvetna eller nåt har stoppat mig. jg har hela tiden velat ha en hund just för sällskapet och för bandet man får till ett djur.


Men nu så har jag valt att gå emot det där mina föräldrar är rädda för. (jag är ju för fan vuxen)

Jag har varit/är livrädd för att ta hand om hunden. jag har varit rädd att jag inte klarar det. att jag får hunden att göra något dumt, för det är ju mitt ansvar. jag har varit så nervös! Samtidigt har jag gått emot den nervositeten och stått på mig. jag fixar detta! Jag kan det här, jag lär mig iaf.

jag bevisar något för mig själv varje dag nästan, fast jag bara har haft henne en vecka.

Jag ser fram emot att lära mig mer om henne och lära mig själv att ta det lugnt och vara bestämd -jag har ingen anledning att vara osäker eller nervös....


Ska ut sista rundan nu. Sen blir det snart sängen.

Det är så skönt att hon sover lika länge som vi :) hon är så mysig.
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards