madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

you are my problem

Av madelene - 13 september 2012 10:10

Försökte få en bra start på dagen.
fast jag lagt mig sent två dagar i rad nu och sovit under dagen,så gå jag vaknat 7.20 Bara så och helt klarvaken.
Idag drog ut,som igår, och gick en runda och sen hem till mamma,hann inte mer än sätta mig förrän det blev bråk.

Jag är trött på att ingen lyssnar på mig. jag är 25 år och ingen tar mig på allvar.

Att inte bli stöttad utan istället nerpratad. Fattar NÅGON vad det gör med folk ?! Att aldrig få ta ett beslut själv utan bli tillsagd vad som är bra,dåligt,rätt,fel. och när man väl försöker göra gehör ifrån sig ja då betraktas man som konstig.


Jag har blivit sån som hela tiden förklarar mig och traslar in mig i någon ord lek hela tiden i räddsla för att bli missförstådd.

Jag överdriver varje mening just för att få folk att lyssna och kunna jämför och förhoppningsvis förstå.. Men alla är helt fucking hjärndöda och det värsta är att dom får mig att känna mig dum, att känna mig fel.


Så jag kan förstå varför ingen tar mig på allvar, jag utstrålar antaligen som väldigt osäker. Vilket jag egentligen inte är, och det är som att jag ibland ansträgner mig för mycket och därför blir allt fel i istället för bra som egetnligen är hela syftet.


jag vill ha någon att kunna bolla med. Jag kräver inte att folk lyssnar på mig, jag är inte sån - men jag vill kunna kräva att folk förstår mig - det är där jag går emot dom flesta. Dom flesta vill synas och bli hörda, jag vill bara bli förstådd och accepterad. Och hade inte människan varit bättre då ?
Om man lyssnade för att förstå och inte för att höra..... förstår någon mitt tankesätt ? Eller är jag konstig ????


Jag blir helt tokig på att jag dumförklaras hela tiden.

Att det hela tiden känns som om jag måste förklara mig för att inte verka dum i huvudet - jag har en sund inställning, jag ber dig bara förstå. För jag förstår gärna dig.



Det är tragiskt när man längtar tillbaka till ett liv som bara gick åt ett håll och inget bra håll - just för att den tiden fanns där folk som lyssnade och pratade med en,förstod vad man sa trots sinnesrubbningen.

Man behöver inte vara på samma nivå för att förstå varandra -man måste bara ha ett öppet sinne....

och det har inte många idag, om man inte är missbrukare (tro det eller ej,börja knarka och se vilket opend mind du har haha)

Men tyvärr är det så..



Jag vill bli stöttad av dom jag älskar mest till att jag kan om jag vill, hur galen tanken än är. I was not born with a brain disorder, so I could probably clear it out

 

 



                 





 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards