madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

vuxna barn

Av madelene - 3 augusti 2012 12:09

Usch, finns det något värre ?

Typ lilla Dessie i bloggvärlden (hon är 18,storbloggerska-för er som inte vet). Hon beter sig SÅÅÅ vuxet nu, vad ska hon göra resten av åren, när hon är 35-45 kommer hon garanterat gå tillbaka till barnsligheten, eftersom hon började för tidigt att leka vuxen.

Och är det något som är värre än vuxna barn så är det vuxna människor som går tillbaka till 20-25års åldern när dom är över 40 år, för att dom var för upptagna med att vara vuxna när dom var "barn".

finns maaaassor av såna i min lilla håla.  45+ som beter sig om om dom var 20. Såååå pinsamt!

Ta allt i sin tur!


Som idag ser man knappt skillnad på en 20 åring och en 13-14 åring. Kollar man bara till utseendet så ser dom små barnen så mycket äldre ut.

Jag såg en brud för ett tag sedan. Hon såg lätt ut att vara typ 20 år. Men när jag sen såg hennes höfter och rumpa så insåg jag snabbt att flickan inte kunde vara äldre än MAX 15år.


Sen kommer dom där 40+ som klär som som 20åringar,skriker och beter sig som 14år eller står med bitch attityden i högsta hugg - just för att dom anser ha levt livet och har "erfarenhet", "trygga" med sig själva, gått igenom mycket tycker dom - så såna kan bete sig hur som helst tycker dom. När sanningen är den att dom aldrig levde livet när dom var 20, utan försökte vara 35 direkt...


Men det blir nog lätt så i Stockholm, och kanske i andra städer oxå. Men speciellt i stockholm, jag tror man blir å påverkad där.

Pengar är ju allt i den staden,vad man förstår av att läsa bloggarna där ifrån.
 Pengar,pengar,pengar. status och se så DYR ut som möjligt - då är man lyckad (pffh)


Jag kan tycka det är tragiskt, för den med mest pengar är sällan den lyckligaste. allt man har är ju pengar,man är framgångsrik med pengar, PENGAR står det i pannan. och vad drar pengar till sig ? jo människor, så i grund och botten så står man bara där med pengar. Pengar är papper! Att folk får hela sitt liv kretsa runt ett papper är ju helt sjukt egetnligen - om vi ska tänka stort nu dårra.



Varför kan man inte bara vara - det försöker jag va. inte påverkas av andra. Inte av pengar eller hur man ska vara för att vara "rätt". Sånt tar onödig energi från mig.

jag får ofta höra att jag ska växa upp. Jag har aldrig förstått det påståendet - hur man kan säga så till någon ?

Antagligen är man precis där man ska vara i utveckligen - jag lär mig nog oxå tillslut :)


Och ALLA har sina perioder -man lär sig varje dag ^^


   


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards