madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Vi har en albatross i vardagsrummet!!!!

Av madelene - 5 april 2012 14:18

Sov länge idag,skitskönt. Vaknade vid tolv helt förvånad över att jag inte vaknat någon gång tidigare.

Men men, jag behövde väl det då ^^


   


När jag kom ut i vardagsrummet så sitter en FÅGEL på soff-bordet!!!(inte en albatross,hahaha.en talgoxe eller nåt var det)

Jag blir lika rädd för den som den blev för mig - den flygger in i fönsterrutan och jag skriker på Dinny. Sen flyger den tillbaka till bordet och kollar på mig och jag bara står och stirrar på den och vänder sen snabbt om för att springa in i sovrummet igen - LIVRÄDD för att den ska flygga fram och nocka mig! Helt seriöst. finns ju inget läskigare än fågel som flyger runt en i panik!!


Dinny går ut och försöker slänga en handuk över den, så han kan ta ut den.

Men den flyger in i rutan igen innan han hinner fånga den och släppa ut den.

Den blev aldrig sig själv efter det, den försökte flyga iväg men svävade ner mot gräset istället :(

Den försökte hoppa för att komma upp i luften igen men svävade bara ner igen.

Sen kom en stor jävla SKATA och bara hackade sönder den!!!!!

Helt chockad blev jag!:O

Trodde iaf att vildkatterna på gården skulle ta den. Men en äcklig jävla skata!!! Fyfan, fucking gamar! usch så vidrigt.

Skator ser så jävla lömska och elaka ut oxå.


Så det var en lite sorglig "morgon" vi hade, väldigt dramatisk...haha



Blev nöjd med håret igår :) Inte jättenöjd, men nöjd.

Håret trillade inte av! Hon var jätteförsiktig och väldigt väldigt trevlig.

Satt där dock i 3 timmar, men men. som sagt det var trevligt, vi pratade jättemycket.

500kr tog hon för det :S lite sådär kan jag tycka, men men. Går nog inte dit fler gånger tvärr...


Senare på kvällen hade vi 2 kompisar här. chillade bara, lyssna på musik och snackade. Lite halv kul, haha :P


Vet inte rikigt vad som händer idag. Får väl gå och handla lite... Tråkigt,pengarna är snart sluut :(

Sen drar jag väl iväg till blåkulla- för det är väl idag alla häxor möts där ?


Glad Påsk på er! :)


     


Rätt orättvisa bilder. man ser liksom inte riktigt hur det ser ut.. Men men :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards