madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Kissie och extreminister

Av madelene - 7 februari 2012 12:29

 

Hon ser ut såhär ryska modellen, och hon påstår hon äter 3 stora mål om dagen. Yeah right kissie.


Förstår inte det här med att hålla på och tänka på vikten hela tiden. Okej om du som tjej väger över 80kg.. men det är ju så olika oxå. Kan vara en smal brud men ändå väga 80kg. Det är ju hur fettet och musklerna i din kropp fungerar.


Jag anser mig själv som mullig, jag har aldrig brytt mig om sånt där egentligen, jag är ju jättefin ändå -finaste tjockisen ^^.

Började bry mig när en pojkvän gjorde slut och jag kämpade om att bli smal så folk skulle se på mig (hade inget behov egentligen, bara ledsen och desperat antagligen).


Det handlar om att själv må bra, och kunna inse skillnaden med att vilja se ut på ett viss sätt för någon annan skull eller för sig själv.


Som kissie tex, vi alla ser hur dåligt den tjejen egentligen mår. Ta ifrån henne allt det där yttliga så ska vi se vem lilla tjejen är då ? hon hade stått i ett hörn och mått jättedåligt för att inte hon är lika "inne" som alla andra.

Jag skiter i vad hon skriver på sin blogg, att hon mår bra - vi med lite längre erfarenhet i livet ser direkt när tex en tjej mår väldigt dåligt. Allt det yttliga sätter ett leende på läppanra och en näsa i vädret,thats it.

Det är så tragiskt och synd. För det hade kunnat bli så starka människor. Istället har "kändis skapet" gjort dom osäkra. Man ser tex på hur kissie står med sina ben, hur osäker hon är.

En som tror på sig själv står med båda benen i marken,stadigt. Hon har hela tiden sett ut som att hon ska trilla ihop, som om hon inte vet var mhon har sin kropp eller vad hon ska göra med den. Den är där för det är så det ska vara, hon vet inte mycket mer än att den ger henne uppmärksamhet.

Hon kommer sluta som carolina gynning. Bara avsluta allt och skita i det,inte bry sig om att vara med för att synas. Utan göra bra saker och hoppas på att synas där efter.


Alla bloggare har ju flippat ut. Det är väl bara Dessie som inte knarkar, eller knarkar och knarkar - det är piller,cola och sånt "party förhöjning"

Det är inte bara i stockholm och hos dom fancy hoesen. Det finns överallt!  Bloggarna är lätta offer för det bara,dom vill ju synas på ett helt annat sätt och vill man synas så får man nog följa vissa regler. Tror inte kissie hade varit så eftertracktad av "median" om hon gått emot allt det här. Suttit hemma och druckit cola som hon brukade och myst med sin hund... folk hade tröttnat, så hon har ju nog sina regler att gå efter. Allt för publicitet...


Tragistk iaf. Synd...

Men alla människor är ju olika -alla gör som dom vill

jag ber bara alla om sunt förnuft ^^


 

Jag


 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

7 februari 2012 13:02

Du är ju så mycket finare än den där bengeten där uppe, det är liksom inte ens samma planet...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

madelene

7 februari 2012 16:36

haha tack :)
Jag strävar inte efter att andra ska tycka jag ser bra ut. Header bilden är for fun :)

 
Yoli- in london

Yoli- in london

8 februari 2012 14:08

ja tycker sverige som ska vara ett sant "perfekt" land har ett jattesorglig kroppsideal :(

Och de bloggarna du namner haller jag med ar "out of control" .. daremot tycker jag inte dessie ar en bra forebild eftersom hon har bra tankar om vikt, men ALLT forstorts ju nar hon hela tiden skriver "jag vet att jag ar bred".. "jag ar 2 ganger sa bred som alla mina vanner".. nar hon ser ut som en sticka.. for da har ju hon fel sjalvbild ocksa..

nice blog.. xx

http://yolandaas.blogspot.com

madelene

8 februari 2012 19:52

håller helt och hållet med. En med god självbild tänker inte ens tanken på om man är större eller mindre än någon. dom tankarna finns inte! Man jämför inte sig själv hela tiden, som dessie tex gör.

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards