madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2016

18 October

Av madelene - 18 oktober 2016 20:39

Idag har jag bara tagit det väldig lugnt.
Vaknade upp hos en vän och drog hem direkt för att ringa samtal och köra igång städningen här hemma. Gör jag inte det jag bestämt eller planerat direkt när jag går upp på morgonen så är risken att jag inte gör något alls under dagen,fastnar liksom,fastnar i huvudet.

Halv städade här hemma,tog de värsta sen var energin helt slut!
Min kropp är inte riktigt med mig just nu känner jag. Helt plötsligt så blir jag så orkeslös och trött så att jag MÅSTE gå och vila lite för att inte bli som en liten unge på 4år som inte fått äta eller sova på en hel dag. Jättejobbigt är det men jag har bestämt mig för att lyssna på min kropp -risken är att jag rasar annars.

Så jag vilade en timme sen drog jag hem till mina föräldrar och fixade mat till lillebror och pappa eftersom mamma är på jobb-uppdrag i Göteborg. Tror dom uppskattade att jag kom dit och tog hand om dom, männen i vår familj måste jag säga är lite bortskämda! Lite som muslim familj ? här jobbar mannen för levebröd och kvinnan ser till att de serveras och att allt är bra ?
Äskar det sättet att leva. Älskar att, enligt mig, vara kvinna i huset.
Även om man delar på ALLA sysslor så finna där ändå vissa "huvudgrejer" som kvinnan vs mannen sköter.

När jag ändå var hos föräldrarna så passade jag på att bubbelbada i jacuzzin. Så skönt att bara släppa allt och bara ligga där och dunka musik och koka sig själv.
Så nu är jag sådär mör i kroppen,
Ligger bara i soffan och väntar in Hollywood fruar sen blir det kom sängen tidigt ikväll.

Imorgon gör jag nytt försök med städningen ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards